niedziela, 14 października 2012

z importu... :)






Na przełamanie blogowego zastoju chciałam przedstawić Wam - dla odmiany - kilka zdjęć ;) wykonał je mój Szymon i pozwolił udostępnić tutaj ;) pierwsze zdjęcie to wspomnienie z wakacji w Chorwacji, reszta została wykonana wczoraj w okolicach poznańskiej Katedry. Polecam oglądanie w dużym rozmiarze i nadmieniam - kolory nie były "podrasowywane" ;) sama widziałam ;)

PS. Swoją drogą, przez zupełny przypadek mieliśmy okazję wstąpić na wystawę Rezerwatu Archeologicznego (jako studenci - jeszcze przez parę dni - mieliśmy wyjątkowo wolny wstęp :D), gdzie dowiedzieliśmy się, że obecny Ostrów Tumski to dawny gród Mieszka I. Nie byłoby to nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że mury grodu wzniesione były wyłącznie w oparciu o drewno, kamienie i ziemię. Mimo pozornie kruchego budulca, mury były tak doskonałe technologicznie, że jeszcze wieki później odstraszały najeźdźców. W Rezerwacie można zobaczyć rekonstrukcję wykonaną z autentycznych (!!) pozostałości. Niesamowite, przyglądać się olbrzymim belkom, ścinanym w roku 997! ;) polecam wszystkim, którzy zawieruszą się w okolicach najstarszej polskiej Katedry ;)

6 komentarzy:

  1. widzę, że Szymon ma już sporą wprawę w obróbce :)
    podobają mi się bardzo, nie są przerysowane, przejaskrawione itd.
    moje ulubione zdjęcie to nr 3, nie dziwię się, że jest w dwóch wersjach :)

    Ps. Ostrów Tumski na liście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak ;)) jeszcze kilka zdjęć i założy żółtą koszulkę lidera photoshopa w naszym domu :D nieźle mu idzie, mam nadzieję, że zapału wystarczy na mnóstwo zdjęć ;)

      ps. Wy + Ostrów na naszej liście ;D eh...ciekawe, kiedy nadarzy się okazja... :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. no nie? :D
      fajnie było i cieszę się, że S. pożarł fotograficznego bakcyla ;) jeszcze gdyby w roli modelki częściej widział np. mnie, a nieco rzadziej olbrzymie obiekty architektoniczne, to już w ogóle byłoby super :P ;)

      Usuń
  3. Bardzo fajne zdjęcia:) Ja tam uwielbiam fotografie z mocnymi kolorami i kontrastami. A tak poza tym to pamiętam jak musiałam się uczyć o tej katedrze na gotyk z hs(historii sztuki), to była masakra...:D Oczywiście nie chodzi mi tu o katedrę, a o samą naukę. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W imieniu autora bardzo dziękuję i cieszę się, że fotki znajdują uznanie ;) to najlepsza motywacja do kolejnych prób, błędów i sukcesów ;)

      co do nauki o katedrze - mogę sobie tylko wyobrazić... a z drugiej strony, ja cały czas mam do siebie pretensje, że taki napakowany historią i pięknem obiekt, który jest tak blisko, bywa tak rzadko przeze mnie doceniany. Zazdroszczę więc wiedzy, może z czasem nadrobię;)

      dziękuję za odwiedziny i oczywiście zapraszam ponownie! :)

      Usuń